15 oct 2011

día 1- 1.nap

Sziasztok!
Ez az El camino hét első bejegyzése. 
Mint minden utazásban, a miénkben is rengeteg izgalom volt. Csütörtök este, 7-kor találkoztunk a pozsonyi reptéren, ahol örömmel indultunk beszállókapu felé. Páran azért voltak, akik az első repülésük előtt álltak és nem tudták, mire számíthatnak. Mikor felszállt a gépünk és mindenki megnyugodott, jöhetett a megérdemelt lazítás, azaz a repülő ablakán való kitekintgetés. Geronában szálltunk le, onnan pedig Barcelonába zötyögtünk át busszal. Az utcák átszelése után végre megérkeztünk a reptérre. Az ötórás várakozás alatt volt, akinek sikerült elaludnia, de a legtöbben olvasgattak, kártyáztak, illetve beszélgettek. Reggel újra repülőre szálltunk, most már Santiago del Compostela volt az úticél. Viszont a beszállásnál nem ment minden úgy, ahogy terveztük, az egyik táska nagyobbnak tűnt a megengedettnél. Enikő pár bravúros mozdulattal betuszkolta a keretbe a bőröndöt, így mindenki fellélegezhetett. A repülőút ismét simán ment, a landolás után elbuszoztunk a szállásra. Egy rövid ebédszünet után nekivágtunk a város utcáinak. A Santiago katedrális előtt találkoztunk Carmennel, a poioi iskola tanárnőjével, a projekttársunkkal. Együtt megnéztük a katedrális minden zegét-zugát, majd felvezettek minket a tetőre. A szép kilátás mindenkit elvarázsolt, alig tudtunk figyelni az idegenvezetőnkre. Különösen megtetszett nekünk a kis dombormű, mely majmot ábrázolt. Yolanda, az idegenvezetőnk elmondta, hogy ez jelképes, van egy pozitív és egy negatív értelkmezése annak, miért került Momo a falra. A jó oldala az, ahogy a diákok utánozzák tanárukat (mesterüket), mint majom a szülőjét, így tanulnak. A rossz oldala pedig az, hogy a majom szimbóluma a dőzsölésnek is. Egy ital keretében átadtuk Carmennek az általunk készített ajándékokat, majd elindultunk a szállásra. Megvacsiztunk és elmentünk aludni.... HELYETT... megírtuk a bejegyzést. További szép estét. 

Hola a los todos!
Hemos tenido buen día, porque hemos llegado muy bien. Todo han gustado la viaje con el avión. Hemos dormido en el aeropuerto. Los que no han podido dormir, han hablado, jugado y leido. Hemos llegado a Santiago del Compostela a las 11 y después hemos ido a nuesto alojamiento. Hemos estado hambre, por eso hemos comido en el shopping center, dónde hay muchas buenas restaurantes. Después hemos ido visitar la catedral y nos hemos encontrado con Carmen (nuestro compañera en el projecto) y con ella hemos visto todos los interesantes lugares en el catedral de Santiago. Todo lo han gustado. Después de tomar una bebida con Carmen, hemos vuelto a la Residencia de Peregrinos San Lázaro. Ahora estamos muy cansadas y vamos a dormir.
Buenas noches para todos!